Mažai žinomi faktai apie ėjimą: kiek metų pridėsite prie savo gyvenimo reguliariai vaikštant?

Mažai žinomi faktai apie ėjimą: kiek metų pridėsite prie savo gyvenimo reguliariai vaikštant?

Vaikčiojimo nauda neabejoja tiek mokslininkai, tiek patys šios fizinės veiklos entuziastai. Bet ar patys žinojote, kad reguliariai vaikščiodami prailginsite savo gyvenimą, ši fizinė veikla jums padės kovoti ne tik su kilogramais, bet ir pagerins psichinę būklę? Ką jau bekalbėti apie tai, kad šis užsiėmimas yra puiki alternatyva bėgimui. Jūsų dėmesiui pateikiame menkai žinomus faktus apie vaikščiojimą:

Vaikščiodami galite prailginti savo gyvenimą

Mokslininkai, tirdami 30 – 60 metų amžiaus grupės žmones, pastebėjo, kad kasdieninis intesyvesnės spartos pasivaikščiojimas, trunkantis bent 25 minutes garantuoja papildomus 3 – 7 metus kiekvieno žmogaus gyvenime! Ši fizinio aktyvumo forma teigiamai veikia daugelį organizmo funkcijų – nuo kvėpavimo ir plaučio tūrio didinimo iki širdies bei raumenų darbo, tad vaikščiodami galėsite drąsiai džiaugtis ne tik geresne fizine forma, bet ir ilgesniais gyvenimo metais.

Gerina psichinę sveikatos būklę

Tyrimai rodo, kad vyresnio amžiaus moterys, kurios reguliariai vaikščioja ir stengiasi palaikyti fizinį aktyvumą, turi gerokai mažesnius šansus susirgti tam tikromis psichinėmis ligomis, ar prarasti atmintį. Kad sumažintumėte šią riziką, per savaitę rekomenduojama nueiti apie 28 kilometrus. Taip pat įrodyta, kad intesyvus ėjimas, padeda kovoti ir su depresija.

Padeda kovoti su nepageidaujamais kilogramais

Pergyvenate dėl svorio? Ne bėda – pasirodo, užtenka pasivaikščioti kiek intensyvesniu tempu. Jeigu norite jaustis fiziškai tvirtesni ir pagerinti savo savijautą, per dieną Jums užteks nueiti bent 6000 žingsnių. Jeigu svajojate apie dailesnę figūrą ir norite numesti svorio, pridėkite dar 4000. Amerikiečių mokslininkai teigia, kad moterys, per dieną nueinančios 10000 žingsnių (maždaug pusantros valandos pasivaikščiojimas), turi net 40 procentų mažiau kūno riebalų (ypatingai klubų ir juosmens srityse), negu tos, kurios per dieną nueina 6000 tūkstančius žingsių.

Ilgiausia kėlionė pėsčiomis

Įdomybė. Jean Beliveau – žmogus pėsčiomis apkeliavęs visą pasaulį. Per 11 metų trukusią kėlionę jis įveikė daugiau nei 75 tūkstančius kilometrų, aplankė 6 žemynus, apkeliavo 64 šalis ir sunešiojo net 54 poras batų. Kanadiečio išsikeltas iššūkis sau yra laikomas ilgiausia kelione aplink pasaulį pėsčiomis. Kaži, ar kam nors pavyks pakartoti šį nutrūktgalvišką žygį.

Apie kalorijas

Ar žinojote, kad norint sudeginti mėsainyje Big Mac esančias 540 kalorijų, vidutiniškai reikia vaikščioti bent 1 valandą ir 43 minutes? Dar ilgiau vaikščioti teks tiems, kurie greito maisto restorane prie mėsainio užsisakė didelę skrudintų bulvyčių porciją bei kolos. Po šios kombinacijos, norint sudeginti visas kalorijas, esančias šiame maiste, vidutiniškai reikės eiti net 7 valandas!

Puiki alternatyva bėgimui

Mokslininkai įrodė, kad ši fizinė veikla savo teikiama nauda yra beveik identiška bėgimui, o kartais net gi pranašesnė. Vaikščiojimas neturi jokio šalutinio poveikio sveikatai. Pavyzdžiui, bėgiojant, dėvisi jūsų sąnariai, kenčia ir nugara, o eidamas žmogus gali sėkmingai to išvengti. Štai, susirgti širdies ligomis bėgikai turi beveik dvigubai didesnius šansus negu prioritetą teikiantieji ėjimui. Kalbant apie traumų tikimybę – vaikštant patirti traumą tikimybė svyruoja nuo 1 iki 5 procentų, o bėgiojant ji išauga nuo 20 iki 70 procentų, tad, tai puiki alternatyva tiek sportininkams, tiek vyresnio amžiaus žmonėms, siekiantiems sveiko gyvenimo būdo ar norintiems palaikyti fizinę formą.

Informaciją parengė virtualių treniruočių portalas www.sportobirza.lt